Pickles

Kvašenou zeleninu pojídáme celý rok, jediný rozdíl je v tom, že na zimu necháme kvasit delší dobu tj 2-3 týdny a v dalších obdobích nám postačí na kvašení 2-3 dny. Takto připravená zelenina je nám po celý rok zdrojem vitaminů hlavně vit C  a prospěšného lactobacilu díky mléčnému kvašení, který během procesu vzniká. Kyselá chuť navíc povzbudí játra, která jsou nejlépe regenerovatelná na jaře.

Postup:

Ke kvašení se hodí téměř jakákoliv zelenina, nejznámější je zelí, ale stejně tak se dá kvasit v kombinaci s mrkví, pórkem, celerem, květák s mrkví, ředkvičky apod.

Zeleninu nakrájíme, přidáme sůl v poměru na 1 kg zeleniny 1 čajovou lžičku, řádně promačkáme a napěchujeme buď do kvašáku, nebo nám postačí sklenice se šroubovacím víčkem. Zelenina pustí šťávu, kterou nevyléváme, pokud použijeme zeleninu, která má méně šťávy, doplníme převařenou osolenou vodou. Vodu však necháme zchladnot.  A pak už necháme kvasit, konzumujeme jak zeleninu tak i tu šťávu.

Komentáře

komentáře

Získejte registraci domén s tld .online, .space, .store, .tech zdarma!
Stačí si k jedné z těchto domén vybrat hosting Plus nebo Mega a registraci domény od nás dostanete za 0 Kč!
Objednat